top of page
דף הבית רקיע

ניתוח רב-ממדי של הכשל החיסוני הנגרם בזמן שהות בחלל

חוקר ראשי: פרופ' יעקב לורנס, מרכז רפואי שיבא
שותפים: אוניברסיטת תומס ג'פרסון, ארה״ב, OncoHost

הפרעה בתפקוד מערכת החיסון של הטסים לחלל הינה אחת ההשלכות הפיזיולוגיות של שהות בתנאי מיקרו-כבידה על גוף האדם. ההפרעה עשויה לגרום הן לפעילות ביתר של מערכת החיסון- המתבטאת בתסמיני אלרגיה שונים, והן לירידה בפעילות החיסונית אשר עשויה להביא להתפרצות מחודשת של זיהומים ויראליים רדומים- ולמשל, שכיחה התפרצות הרפס השפתיים בחלל.
מתוך רצון להבין את מהות ההפרעה בחלל, ממנפים החוקרים את פריצות הדרך הטכנולוגיות במתן רפואה מותאמת אישית. OncoHost, סטארט-אפ ישראלי, מפתח פלטפורמה לסיוע בבחירת הטיפול המתאים לחולים אונקולוגיים בהתאם למאפייניהם האישיים, ובאמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ואלגוריתמים של למידת מכונה ומספק ניתוח רב מימדי של מערכת החיסון של כל מטופל. כלי העיבוד המתקדמים של פלטפורמת OncoHost יאפשרו ניתוח של ההשפעות הספציפיות של השהות בחלל על מערכת החיסון של כל אסטרונאוט.

תובנות אלו יאפשרו פיתוח של אמצעי נגד מתאימים כדי למנוע ולהגיב לתנאים מסכני חיים לאורך מסעות של משימות חקר חלל עמוק. בנוסף, הוכחת הפוטנציאל היקר באפיון מערכות החיסון של אנשים למתן טיפול מותאם צפויה להצית שלב חדש באספקת פתרונות קליניים מותאמים אישית ולהועיל לבני אדם - הן בחלל והן בכדור הארץ.

לשאלות ושיתופי פעולה אודות הניסוי - כתבו לנו

הודעתך נשלחה בהצלחה!

bottom of page