top of page
דף הבית רקיע

דיאלוג בשמונה ק"מ לשנייה

 אודות היצירה

דיאלוג בשמונה ק״מ לשנייה I just floated around and looked at the earth and I said: “my job right now is just to be a human being, just be a person. And you know, I stopped being an astronaut, there I was a human being in space…” Rusty Scheickart, the first astronaut to test the moon suit in the vacuum of space. ׳דיאלוג בשמונה ק״מ לשנייה׳ הוא שיתוף פעולה בין אסטרונאוט לבין דנה יהלומי (תנועה ציבורית), שיתקיים באמצעות מספר שיחות שינהלו השניים לאורך האימונים, במהלך שהייתו בתחנת החלל ולאחר חזרתו לכדור הארץ.

הדיאלוגים יהוו מרחב פרפורמטיבי שיאפשר לאסטרונאוט להופיע את עצמו יחד עם האמנית ולהדהד את הדיסוננס בין מהותו של האסטרונאוט למהותו כאדם, את המתח שבין החוויה האנושית, יומיומית ואינטימית לבין מרחב מחייה מעבדתי, סינטטי, ומתועד. תוצרי השיחות יהפכו לעבודת אודיו הפונה אל המאזין כסוכן פוטנציאלי שנדרש לדילמות והקונפליקטים שצפים מתוך השיחות - האם ניתן לגשר על הפערים שבין מבנה נפש האדם לבין קדמה טכנולוגית מואצת, בין השאיפה לחצות את גבול האפשר והמוכר לצד הסכנה לאבד את מה שמגדיר אותנו כאנושיים.

 אודות היוצרים

תנועה ציבורית

תנועה ציבורית

תנועה ציבורית היא גוף מחקר פרפורמטיבי הלומד ומייצר פעולות במרחב הציבורי, צורות של סדר חברתי, כוריאוגרפיות של ציבור, טקסים פומביים וסמויים. הקבוצה מתעניינת באפשרויות הפוליטיות והאסתטיות הטמונות בקבוצת אנשים שפועלת יחד. עבודותיה של תנועה ציבורית נוצרות תמיד עבור המקום בו הן מוצגות ומתבססות על מחקר היסטורי, פוליטי, וחברתי. עד כה יצרה וביצעה תנועה ציבורית כחמישים פעולות במרחבים ציבוריים ובמוסדות אמנות מובילים בארץ ובעולם, ביניהם: מוזיאון MAXXI, רומא; מוזיאון תל אביב לאמנות, תל אביב; מוזיאון גוגנהיים, ניו יורק; מוזיאון ואן-אבה, איינדהובן; המרכז לאמנות עכשווית של אוסטרליה, מלבורן; ותיאטרון הבל אם אופר, ברלין. תנועה ציבורית השתתפה בביאנלה לאמנות אסיה, טייפה; בביאנלה של ברלין; בטריאנלה של הניו מיוזיאום, ניו יורק; וכן זכתה בפרס אמנות חיונית של הקרן החדשה לישראל (2021), בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה (2017) ונבחרה להיות מועמדת לפרס אמן העתיד על שם פינצ׳וק, קייב (2014). ב-2015 פרסמו אלינה קטסוף ודנה יהלומי את ספרן Solution 263: Double Agent בהוצאת הספרים שטרנברג פרס. תנועה ציבורית נוסדה בדצמבר 2006 על-ידי עומר קריגר ודנה יהלומי, העומדת בראש הקבוצה משנת 2011.

אינסטגרם
וימאו
ACADEMIA

צילום: ינאי יחיאל

bottom of page